Trainingsbegeleiding Wielrennen

Wil je graag een gran fondo fietsen? Wil je sneller worden in tijdritten? Of wil je beter worden in wielrennen zonder specifiek doel? Ik help je in het uitstippelen van de juiste route naar jouw doel. Of je nu net begonnen bent met fietsen, of al ervaren bent. Vanuit mijn 20-jarige ervaring als wielrenner en mijn opleiding tot Ironman gecertificeerd wielercoach weet ik welke trainingen het beste bij jou passen.

Trainingsschema op maat

Een trainingsschema werkt het best als het is afgestemd op jouw persoonlijke situatie: dan krijg je de meest optimale voorbereiding op jouw doel. In het trainingsschema houden we rekening met jouw persoonlijke verplichtingen, je wensen en mogelijkheden voor trainen. Naast de trainingen geef ik je tips en adviezen over sportvoeding, fietstechniek, herstel, mentale training, wedstrijdplanning en wedstrijdtactiek.

Persoonlijke begeleiding

Je bent op je best als je fysiek én mentaal fit bent. Om daarvoor te zorgen hebben we regelmatig persoonlijk contact: telefonisch of via videobellen, via de mail en via de trainingen in Trainingpeaks. Zo monitor ik de voortgang, en kan ik op tijd bijsturen door je schema aan te passen als het nodig is.

 

Interesse in triathloncoaching? Lees hier meer!

Hoe werkt KT Coaching - wielercoach?

  • Een persoonlijk intakegesprek
  • Starttest - zie hieronder
  • Trainingsschema in TrainingPeaks per vier weken
  • Elke vier weken een coachingsgesprek via telefoon of video
  • De mogelijkheid tot tussentijds bijstellen van het schema
  • Basis (sport)voedingsadvies, techniekadvies, advies over stretchen, wedstrijdadvies, e.d.
  • Gezamenlijke trainingen en evenementen

€ 50,- per 4 weken
Traject van (minimaal) 6 maanden

Een traject 'op maat' is ook mogelijk. Ik overleg graag met je wat er kan!

Waarom een starttest?

Aan het begin van het trainingstraject doen we een inspanningstest om je huidige niveau van fitheid te bepalen. Hiermee bepaal ik je trainingszones voor hartslag en eventueel voor vermogen. De manier van testen is afhankelijk van je fietservaring en testverleden.

  • Als je nieuw bent in de sport en/of geen recente sportmedische keuring hebt gedaan (jonger dan 2 jaar), doe je een sportmedische keuring met inspanningstest bij een erkende aanbieder. Deze keuring is op eigen kosten, maar je zorgverzekeraar vergoedt vaak een (flink) deel.
  • Als je in de afgelopen 2 jaar vaker inspanningstesten en/of een sportmedische keuring hebt gedaan, doe je een FTP-test (functional threshold power). Je doet de test in principe zelfstandig, maar het is ook mogelijk om hem onder mijn begeleiding te doen.